Folyóiratok és cikkek

Néhány a témához kapcsolódó fólyóirat:

International Journal of Education through Art (ISSN: 1743-5234)

International Journal of Art and Design Education (ISSN: 1476-8062, ESSN: 1476-8070)

American Art (ISSN: 1073-9300, ESSN: 1549-6503)

Art Libraries Journal (ISSN: 0307-4722)

African Arts (ISSN: 0001-9933, ESSN: 1937-2108)

American Journal of Art Therapy (ISSN: 0007-4764)

Egyéb folyóiratokat, publikációkat, cikkeket  a Web of Science (WoS, üzemeltető: Thomson Reuters) és a Scopus, SciVal (üzemeltető: Elsevier) adatbázisaiban kereshetünk, ezeken a felületeken gyűjthetjük össze és kezelhetjük a számunkra szükséges bibliográfiai (például cikk pontos címe, hivatkozások száma) adatokat. A WoS szolgáltatása az EndNoteweb, melyet hivatkozásaink rendszerezésére, számontartására használhatunk.A cikkek direkt elérését a Google Scholar és Science Direct biztosíthatja.

Társadalomtudománnyal, humán területekkel foglalkozó publikációk keresése esetén a JSTOR-t érdemes látogatni. A hatékonyabb kollaboráció érdekében a Mendeley, a “tudományos facebook” és a Google Drive jelent alternatívát.

Néhány cikk, melyet én találtam a témában:

Abonyi, Iván: Tudomány és művészet találkozása (Könyvszemle), Természet világa : természettudományi közlöny, 2014

Bolikhovskaya, N. S.: Pleistocene Environments of Northwestern Altai: Vegetation and Climate1, Archaeology, Ethnology and Anthropology of Eurasia, 2014

Freedman, Kerry: Visual Culture Learning Communities: How and What Students Come to Know in Informal Art Groups, Studies in Art Education, 2013

Fűz, Nóra: Anderseni motívumok Babits Mihály és Nemes Nagy Ágnes művészetében, Iskolakultúra, 2015

Karpati, Andrea: Art, Arts, or Culture: An Educational Dilemma from an Hungarian Perspective, Studies in Art Education, 1984

Kárpáti, Andrea: Skills in art criticism of Hungarian elementary school leavers in the 1980s, Studies in Educational Evaluation, 1992

Karpati, Andrea: Art education in post-communist Hungary: Ideologies, policies, and integration, Arts Education Policy Review, 1995

Karpati, Andrea: Expert Agreement in Judging Art Projects–A Myth or Reality?, Studies in Educational Evaluation, 1998

Kárpati, Andrea: ICT in Hungarian Education — A Brief Overview, Educational Media International, 2004

Kárpáti, Andrea: Third-generation pioneers–ICT culture in Hungarian education at the end of the second millennium, Education, Communication & Information, 2004

Karpati, Andrea: Web 2 Technologies for Net Native Language Learners: A “Social CALL”, ReCALL, 2009

Kárpáti, Andrea: Visual Expression of Beauty and Ugliness in Adolescent Art, International Journal of Education through Art, 2013

Koksharov, S. F.: Bronze Age Animal Figurines from the Taiga Zone of the Ob Region, Archaeology, Ethnology and Anthropology of Eurasia, 2014

Kurmanova, S. R.: Wedding Food of Germans Living in Siberia: Symbols and Signs, Archaeology, Ethnology and Anthropology of Eurasia, 2014

Sharapov, V. E.: Wood Painting Tradition of the Upper Vychegda Komi in the Late 19th – First Quarter of the 20th Century1, Archaeology, Ethnology and Anthropology of Eurasia, 2014

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>